Saturday 1 November 2008

Cameron Highland

31 Oktber 2008. Jam 7.30 pg saya sekeluarga bertolak ke Cameron Highland. Sebenarnya sudah lama saya rancang untuk membawa keluarga bercuti di sana dan menikmati panorama malam di Berinchang dan Tanah Rata. Tetapi sentiasa terbantut disebabkan kekangan masa. Perancangan awal nak pergi masa cuti Depavali, tetapi sekolah orang rumah pula ada program PIBG.

Kebetulan pula pada minggu ini, sebuah sekolah di zon Pengkalan Kubor mengadakan hari keluarga di Cameron Highland. Kami tumpang sekali ikut rombongan tu. Maklumlah saya pun tak biasa dengan tempat tu. Kami sampai di Kampung Raja jam 12.45tgh kemudian solat Jumaat di situ. Berinchang Hotel adalah tempat penginapan kami. Sememangnya begitu indah alam ciptaan Allah. Begitu asyik memandang kehijauan ladang teh. Begitu dinginnya udara dan kebetulan malam Sabtu ada pasar malam di Berinchang. Tak tahan dengan sejuk, beli baju sejuk sehelai sorang. Harga sayur-sayuran pula 8 paket RM10. Biasanya kalau beli di pasar biasa 4@5 paket RM10.

Di Berinchang Hotel saya cuba akses internet menggunakan datakad celcom broadband sementara nak tunggu terbit matahari selepas solat subuh.Saya ambil peluang update blog pribadi dan membaca berita-berita akhbar utama. Hari ni katanya nak pusing banyak tempat lagi turut ajolah bagi kami yang tak tahu ni..

1 comment:

Anonymous said...

sejuk lagi ko cameroon tu? setahu aku.. doh tok sejuk mace dulu doh

KURSUS PENYELARAS JU ICT DIS 2009

Pembugaran Ju Ict Di Rosa Passadena Cameron Highland