Saturday 25 April 2009

Hospital Raja Perempuan Zainab II

Khamis 23 April 2009 Sepupu saya telah ke hospital itu untuk menziarahi keluarganya yang sakit. Dia telah meletakkan kenderaannya di belakang kantin hospital pukul 6.00ptg. Bila nak balik alangkah terperanjatnya. Cermin kereta telah dipecahkan. Dvd player sony, power M dan beberapa eksesori lain dicuri. Anggaran kerugian islah RM2500. Buat report polis di balai polis Kota Bharu dan kemudian di bawa pula kenderaan ke IPD Kota Bharu,Pengkalan Chepa.
Menurut Inspektor Noridah dah banyak kes pecah kenderaan berlaku di Hospital ini. Pernah berlaku seorang perempuan diletakkan pisau dileher oleh pencuri.

Persoalannya dimanakah security guard hospital? Kes kecurian dan jenayah kerap berlaku dikawasan hospital. Saya cadangkan pihak pengurusan hospital menempatkan juga pengawal keselamatan di tempat parking tersebut.

Berhati-hatilah bila meninggalkan kenderaan di kawasan hospital. Pastikan pintu berkunci dan jangan meletakkan benda berharga dalam kereta. Antara kawasan berisiko berlaku kejadian pecah kenderaan di Kota Bharu ialah parking pasaraya, hotel dan masjid. Dan kepada Si pencuri. INGATLAH ANDA TIDAK AKAN SELAMAT. Walau di mana berada. Semoga anda diberi hidayah supaya selamat.

No comments:

KURSUS PENYELARAS JU ICT DIS 2009

Pembugaran Ju Ict Di Rosa Passadena Cameron Highland